ای دل غافل

ای دل غافل

ای دل
ای دل غافل

ای دل غافل

ای دل

بهترین هدیه خدا

تأثیر تربیتی بلا

پدید آورنده : میرستار مهدی زاده ، صفحه 62

بهترین هدیه خدا

یکی از جلوه های دنیاپرستی و خودپرستی، رفاه طلبی است. رفاه طلبی در دنیا برخی انسان ها را چنان به خود جذب کرده است که مکتب هایی چون اومانیسم را بر اساس آن بنا نهاده اند و افکاری چون آزادی لجام گسیخته را برای رسیدن به لذت های بیشتر مطرح کرده اند.

امروزه آفت رفاه طلبی و مادی گرایی، فرهنگ و اخلاق جامعه ما را تهدید می کند. ترویج رفاه طلبی و فرهنگ سازی کردن برای فرار از سختی ها و مشکلات، حرکتی است که در متن جامعه ما شکل گرفته است و هر روز نیز با شعارها، برنامه ها و تبلیغات گوناگون به آن دامن زده می شود، غافل از آنکه هدایت جامعه به سوی رفاه طلبی و فاصله گرفتن از روحیه تحمل و قناعت، خسارت های مادی و معنوی بسیاری به دنبال دارد؛ چون:

نازپرورد تنعّم نبرد راه به دوست عاشقی، شیوه رندان بلاکش باشد

حافظ

اگر چه تحمل بلا، تلخ و دشوار است، ولی در چشم اهل بصیرت که در مکتب وحی تربیت شده اند، نه تنها تلخ نیست، بلکه شیرین است؛ زیرا آنان به این حقیقت دست یافته اند که:

مر ترا زخمی رسد گر ز آسمان منتظر می باش، خلعت بعد از آن

مولوی  

ادامه مطلب ...

شوخ طبعی

شوخ طبعی

گاه به دنبال برخی از شوخی ها، صریح یا با کنایه، آبروی فردی خاص خدشه دار می شود. در برخی شوخی ها نیز به قصد خندیدن و خنداندن، زبان به سوی دروغ و خلاف واقع پیش می رود. پیامبر گرامی اسلام می فرماید: «من مزاح می کنم، ولی به جز حق نمی گویم.» امام صادق علیه السلام ، هدف شوخی حضرت را «شاد کردن مخاطب» بیان می کند، نه ریشخند و تحقیر دیگران و گرم کردن مجلس. امام باقر علیه السلام در کلامی فرمود: «از مهربانی او به پیروانش، آن بود که با آنان شوخی می کرد تا بزرگی اش چنان برای آنها جلوه نکند که به او ننگرند».

روزی آن حضرت پای راست خود را جلو آورد و از حاضران پرسید: «این پای من به چه می ماند؟» هر یک بنا بر ذوق و خیال خود تشبیهی کردند. پیامبر تشبیه هیچ یک را نپسندید. گفتند: یا رسول اللّه ! اینک خود بفرمایید. پیامبر با تبسم پای دیگر را گشود و فرمود: «به این پا می ماند».

در روایتی دیگر می خوانیم روزی پیامبر گرامی دست یکی از مردم را در میدان شهر گرفت و فرمود: «آیا کسی هست که این بنده را بخرد؟» آن شخص با ناراحتی عرض کرد: یا رسول اللّه ، من بنده نیستم که فروش من جایز باشد. حضرت فرمود: «نه، تو بنده هستی.» اضطراب شخص بیشتر شد. حضرت تبسم کرد و فرمود: «مگر تو بنده خدا نیستی؟» عرض کرد: چرا! آن گاه پیامبر فرمود: «من هم بیش از آن گفتم که آیا کسی هست این بنده را بخرد. پس چرا عصبانی شدی؟»

گاه دیده می شد که پیامبر از روی مزاح و شوخی، به ارشاد و تربیت یاران خود می پرداخت، مانند مزاح شان با انس بن مالک که او را با عبارت «ای صاحب دو گوش!» مخاطب قرار داد تا ضمن شوخی، او را به نیک گوش سپردن و دریافت و پذیرش حق، تشویق فرموده باشد.

پیام متن:

شوخی نه به انگیزه تحقیر دیگران، از ویژگی های اخلاقی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله .

فریدون‌زندی و‌همسرش‌دربیمارستان

فریدون‌زندی و‌همسرش‌دربیمارستان

فریدون زندی ظاهرا درد را پشت سر گذاشته. تصاویر نشان می دهد که او با روحیه است و امیدوار به بازگشت به میادین.

اعتیاد به بارداری!+ عکس


اعتیاد به بارداری!+ عکس

مادری که اکنون هفدهمین فرزند خود را باردار است، هنوز بر این باور است که خانواده او تکمیل نشده است کار این خانواده بسیار عجیب و غریب است که همه را نیز متعجب ساخته است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نامه، این زن که ابتدا دو بار مجبورشده است جنین خود را سقط کند، با استفاده از قرص های باروری اولین فرزند خود را بدنیا می آورد و او اکنون انتظار هفدهمین فرزند خود را می کشد او می گوید من به حاملگی عادت کرده ام.خانم کریستی، قرار است به زودی هفدهمین فرزند او نیز بدنیا آید.
 

 

این زوج خوشحال هم اکنون دارای 9 پسر و 7 دختر هستند. نظر آنها بر این است که دارای بیست فرزند بشوند. تلاش این زوج، که عاشق فرزندانشان هستند بعد از دوبار سقط جنین، با قرص های باروری به سر انجام رسیده و هم اکنون آنها انتظار هفدهمین فرزند خود را می کشند.

۲ سال رابطه بی‌شرمانه دختر


۲ سال رابطه بی‌شرمانه دختر جوان با پسر ۴ و ۱۴ ساله+عکس
به گزارش پلیس پرستار ۲۲ ساله که وظیفه حفظ و نگهداری یک کودک چهار ساله را بر عهده داشت پس از برقراری رابطه نامشروع با کودک و برادر ۱۴ ساله‌اش توسط پلیس دستگیر شد.
باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس لونی بوچارد که اکنون ۲۲ ساله است از سن ۲۰ سالگی به عنوان پرستار کودک در منزل مسکونی مک جونز استخدام شد و از آن پس به برقراری رابطه پنهانی و نامشروع با دو برادر کلینتون و کانکتیکات مبادرت نمود.

پس از آنکه والدین آنان متوجه رفت و آمدهای پنهانی آنان شدند متوجه سو استفاده پرستار از نوجوان خود شدند.

با شکایت آنان از پرستار پلیس لونی بوچارد را به جرم تجاوز به عنف و دستگیر و پس از محاکمه وی در دادگاه به سه سال زندان محکوم کرد.

همچنین کیمی بوچارد مادر لونی بوچار نیز به جرم فروش مشروبات الکی سنگین و ماری جوآنا نیز دستگیر شد و به سه ماه زندان محکوم گردید.